Duck Hunting Forum banner

Eerste 28 gauge

247 views 7 replies 5 participants last post by  1100 Remington Man  
#1 ·
Ik heb net mijn eerste 28 gauge opgepikt, voornamelijk bedoeld als upland gun. Tijdens mijn online onderzoek en op YouTube over de 28 kwam ik erachter dat deze ook wordt gebruikt als eenden geweer, dus ik dacht dat ik het tijdens het seizoen een kans zou geven en zou kijken hoe het gaat. Ik vroeg me af wat de favoriete loads, chokes en schotgroottes zijn die ik kan proberen op de patroonplank bij mijn lokale club.

Het hagelgeweer is een Charles Daly 202 o/u, het werd geleverd met 5 chokes cylinder tot full. Ik was van plan om een licht gemodificeerde choke van Carlson toe te voegen en dit jaar ook bismuth te proberen. Alle informatie is welkom!

#2 ·
Veel eerdere berichten hier en op refugeforums over 28ga voor eenden. Evenals ladingen. Zou moeten kunnen vinden met zoekfunctie. Mijn naam, toasty, hamernhonkers, azdukhunter, Bullet225ho, hebben allemaal dingen gepost. Er is een actuele thread gisteren op refuge over de beste commerciële 28ga eendenladingen.

Ik persoonlijk, de meeste 28ga eenden zijn geweest met HW13 shot van RSI, met behulp van de 1oz lading in 2.75" huls die BPI publiceert. 131030-5206L Bullet heeft die lading getest en vond dat deze overdruk was 15.268 psi met eenmaal afgevuurde Monarch cheddites met een lichte spleet, 24.5gn lilgun. Beveelt 23gn aan, wat is hoe ik het laad.

Er is een lading die zowel toasty als ik hebben getest, en ook Hawglips iets heel vergelijkbaars, een duplex stalen tss, die geweldig is en waarover gepost is.

Ga naar Bullet225ho.com en koop al zijn 28ga ladingen voor ongeveer $ 25, er zijn er 10 of meer. Bismut. Staal, duplex. Ook 3" maar je geweer is waarschijnlijk niet 3".

#4 ·
Bedankt voor de info, ik zal de refuge forums bekijken, ik heb onlangs een heleboel bullet225ho video's op YouTube bekeken, veel goede info, ik zal zijn website ook bekijken
Ik ben nu 28ga aan het laden voor het eendenjachtseizoen. Er zijn heel veel discussies over staal 6s vs 4s, en de meeste mensen lijken 6s beter te vinden binnen 30 meter... meer kills via hoofd- en nek-CNS-treffers met de grotere hoeveelheid kogels. Ik ben niet kleiner dan 4s gegaan, maar de recente getuigenissen zijn overtuigend.
Ik ben van plan om bismutladingen te laden, en wat duplex staal/tss. En ook wat 7/8oz staal en 6/8oz staalladingen van bullet. Nog niet definitief beslist.

#5 ·
Ik zag op het forum van de refuge dat je me aanraadde te zoeken, dat een heleboel mensen #6 staal aanbevalen binnen 30 yards met IC-chokes. Ik ben sowieso niet van plan om verder dan 30 te schieten, ik heb er nooit van gehouden om ver te schieten. Ik gebruikte altijd 12 gauge, maar ik gebruikte de 28 voor het eerst tijdens het duivenseizoen en had er een geweldige tijd mee. Het is me zeker gaan bevallen.