Ik heb de afgelopen 3 seizoenen een MM geschoten en kan je een eerlijke beoordeling geven. Het is grappig op Facebook hoeveel mensen ze afkraken. Dan vraag je het en het was de neef van mijn oom die er een had. De afkraker heeft er nog nooit een gezien of er een mee geschoten. Hoe meer je vraagt, hoe meer je erachter komt dat de afkrakers niet veel weten over shotguns. Een man zei dat er iets steeds losdraaide en ik vertelde hem dat dat vreemd is, het is gesoldeerd. Hij stuurde me een pm en zei dat hij dingen verzon omdat hij een hekel heeft aan Turkse jongens.
Mijn eerlijke beoordeling. Ik heb geen problemen gehad met vastlopen. Deze wapens moeten worden ingelopen. Een doos met 3 inch patronen is een goed begin. Als je het koopt en er 1 oz trap patronen in gooit, krijg je problemen met een 3,5 inch wapen. Schiet niets onder de 1 1/8 oz. Ik olie de mijne spaarzaam met synthetische Mobile 1 motorolie. Heb deze truc geleerd van de eigenaar van Boss shot shells.
Alle 5 de chokes patroon geweldig, mijn mod choke komt los na een paar dozen. Ik doe een beetje teflontape op de schroefdraad om dat te verhelpen. Mijn enige echte negatieve punt.
De mijne is cerokoated en kogelvrij. Hij is een beetje zwaar met 7 pond 7 ounces. Ik denk dat dat de reden is dat de terugslag erg licht is. Ik schiet niet veel 3,5 inch patronen, maar ze zijn erg beheersbaar. Voor een traagheidsgeweer erg lichte terugslag. Ik ben dol op de vergrendelende traagheidsbout. Je kunt de benelli click niet krijgen. Ik heb gehoord dat benelli retay miljoenen heeft aangeboden om hun patent op het vergrendelende traagheidsysteem te krijgen. Lijkt grappig als benelli's zo superieur zijn.
Erg gemakkelijk schoon te maken, de trekkergroep is gemakkelijk te verwijderen, geen pennen eruit slaan. Eén ding waar ik echt van hou, is dat je de plug in 10 seconden eruit kunt halen. Ik ga veel op berghoenders jagen en ik haal de plug eruit om meer patronen te kunnen bewaren als ik een grizzlybeer tegenkom. Mijn SX3 winchester is verschrikkelijk om de plug eruit te halen. Een veer schiet eruit, je moet plastic clips wrikken. Geen pretje en een verschrikkelijk ontwerp.
Twee jaar geleden werd ik bruut aangevallen door een eland tijdens het eendenjagen. Ik hield mijn shotgun als een pistool en ging achteruit en stak hem in zijn gezicht. Hij probeerde me met zijn voorpoten te schoppen en raakte een keer mijn shotgun. Ik vroeg me vaak af of het een benelli was geweest, of het dan genoeg zou zijn geweest om uit de batterij te komen. Zo ja, dan zou ik dit waarschijnlijk niet schrijven. Zoals je op de foto kunt zien, heeft mijn Retay mijn leven gered. Mijn vriend is wapensmid en hij zegt dat het een geweldige shotgun is, en ik waardeer zijn mening. Briley van briley chokes deed vroeger al het garantie werk van retay, ik hoorde dat ze er maar heel weinig terugkregen voor reparaties.